Skrivet av: Gil John | 12 november 2009

Norrländska samlingspartiet

Här i Dagens Nyheter står det om ett nytt parti som bildats i Norrland.

Om partiet är en bra idé eller inte återstår att se. Men jag tycker absolut det är ett lovvärt initiativ. Av tradition haar jag haft svårt för enhetsstaten och speciellt den så groteskt centraliserade staten som vi har i Sverige där de olika regionerna glöms bort. Potentialen för Skåne, Västsverige och Norrland är stor om man skulle få större mandat att själva agera över landsgränserna med sina grannländer och som i Norrlands fall få tillbaka mer pengar på dem resurser som faktiskt finns här.

Ska bli spännande att se om man kan skapa någon sorts opinion.

Responses

  1. hej

    som egen f d företagare Länsförmedlingen i norr, därav jag var politiskt engagerad inom infrastrukturen och organisationen inom vård samhälle skola så bli jag gla de finns fler änb jag som reagerar över att vi ska vara rädda om Norrland nu. samarbete främst

    jag vill gärna stötta bidra med de fina kontakter jag fått men jag var ack ensam..kan jag få hjälpa till i dag???

    MVH Maria Waller

    0768396572 ring gärna för på resande fot.


Kommentera

Kategorier

